Doğa Koleji Ortaokul Rehberlik Bölüm Başkanı Gülşen Arslan, Liselere Geçiş Sistemi ( Lgs ) imtihanına çok kısa bir mühlet kalması nedeniyle öğrencilerde telaş oluşabileceğini, ailelerin bu periyotta sakin ve destekleyici bir duruş sergilemesi gerektiğini belirtti.
Kolejden yapılan açıklamaya nazaran, bu yıl 15 Haziran Pazar günü gerçekleştirilecek LGS imtihanında bilginin yanı sıra motivasyon, istikrar ve ruhsal dayanıklılık da değer arz ediyor.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Gülşen Arslan, imtihanın yaklaşmasıyla öğrenci ve velilerin yaşadığı heyecanın olağan ve anlaşılır olduğunu söz etti.
Arslan, “Bu son günlerde, öğrencilerin artık bilginin yerine öz itimatlarını tazelemesi, ailelerin ise çocuklarının yanında sakin ve destekleyici bir duruşla yer alması çok değerli.” değerlendirmesinde bulundu.
Öğrencilerin son günlerde kendinde eksik gördüğü birkaç mevzuyu yavaşça gözden geçirebileceğini, asıl önceliğin ise dinlenmek ve zihni imtihana hazırlanmak olduğunu vurgulayan Arslan, imtihan haftası boyunca her gün birebir saatte uyumak ve uyanmanın, imtihan sabahı biyolojik saatin hazır olmasına yardımcı olacağını aktardı.
Arslan, ağır yemeklerden kaçınmanın, bol su içmenin ve imtihan sabahı hafif fakat doyurucu bir kahvaltı yapmanın performansı olumlu etkileyebileceğini, sakatlanmaya yol açabilecek ağır fizikî aktivitelerden ise uzak durulması gerektiğini kaydetti.
“Duygularını anlamaya çalışın”
Ergenlik periyodunda, imtihana hazırlık sürecindeki öğrencilerin hislerinde iniş çıkışlar gözlemlenebileceğine işaret eden Arslan, velilere şu tavsiyelerde bulundu:
“Böyle durumlarda onların hislerini anlamaya çalışmak, onlara dayanak olmanın birinci adımı. Her çocuk özel ve biricik. Bu sebeple, çocukların diğerleriyle kıyaslanması gerçek değil. Diğerleriyle kıyaslanan öğrencilerin muvaffakiyetleri değil, tasaları artacak. Aileler çocuklarını çok uygun tanımalı ve diğerleriyle kıyaslamadan, kendi potansiyeli doğrultusunda gerçekçi, ulaşılabilir gayeler belirlemesine yardımcı olmalı. Aileler, imtihan sonucunun değil, imtihan süreci boyunca öğrencinin gösterdiği efor ve verdiği emeğin kıymetli olduğunu çocuklarına hissettirmeli. Sonuca odaklanan çocuğun hırslı, sürece odaklanan çocuğun azimli olacağı unutulmamalı.”
Arslan, imtihan öncesi periyotta çocukların evvelki muvaffakiyetlerinin aile içinde konuşulması gerektiğini, bu muvaffakiyetlerin gündeme getirilmesinin, çocukların kendilerine itimadını artıracağına değindi.
Çocukların olumlu davranışlarının, takdir gördükçe pekiştiğini ve kalıcı hale geldiğini kaydeden Arslan, öğrencilerde motivasyonu sağlamanın çok kıymetli olduğunu, arkadaşlar ve akrabalarla yapılan telefon görüşmelerinde bu duruma dikkat edilmesi gerektiğini aktardı.
“Kaygı, doğal bir tepki”
Öğrencilerde imtihan öncesi dert yaşanmasına değinen Arslan, şunları kaydetti:
“Kaygı, doğal bir reaksiyon. Azı motive eder, fazlası ise performansı düşürebilir. Bu nedenle öğrencilerin kendilerine ‘Bu duyguyu yönetebilirim.’ demesi gerekir. Aileler, bu noktada çocuklarına itimat vermeli. Dert yoğunluğu fazlaysa, imtihana olduğundan farklı bir mana yüklememesi için olumlu telkinlerde bulunmalı. Öğrencilerin tüm yıl boyunca birçok hususa çalıştığı düşünüldüğünde, imtihandan bir gün evvel ders çalışmalarına gerek yok.”
Arslan öğrencilerin imtihana giderken yanlarına almaları gereken kimlik evrakı, yumuşak uçlu kurşun kalem, silgi, kalemtıraş ve bandajı çıkartılmış şeffaf şişede sularını evvelce hazırlaması gerektiğini belirtti.
Sınavdan evvelki gece uyumakta zahmet çekeceğini düşünen öğrencilerin, planladıklarından daha erken bir saatte yatağa girmesinin uykuya geçişte tesirli olabileceğini belirten Arslan, olumlu fikir ve hoş hayallerin, uykuya dalmayı kolaylaştırabileceğini aktardı.
Sınav sabahı öğrencilerin, imtihana vaktinde gidebileceği bir saatte uyanması gerektiğini vurgulayan Arslan, “Güzel bir kahvaltı, güç verecektir. İmtihana giderken rahat, yormayacak ve hava kaidelerine uygun kıyafetler tercih edilebilir. Havadan emin olunamayan durumlarda yanlarına alacakları bir hırka, soğuk olduğunda giyilebilir, sıcak olduğunda çıkarılabilir olması sebebiyle çok işlevli olacak.” tabirlerini kullandı.
Arslan, imtihan anında stratejik davranmanın başarıyı destekleyeceğini belirterek, “Bu sebeple sorular dikkatle okunmalı, zorlandıkları sorular için turlama yolu kullanılmalı ve kodlamalar titizlikle yapılmalı. Öğrencilerin süreci en âlâ biçimde yönetmelerini destekleyecek tek şey, imtihan anında kendilerine güvenmeleri.” değerlendirmesini yaptı.
Sınav bitiminde öğrencilerin farklı hisler yaşayabileceğine işaret eden Arslan, çocukları imtihan hakkında konuşmak istemiyorsa, ailelerin bu mevzuda ısrarcı olmaması gerektiğine değindi.
Arslan, Tabiat Koleji olarak meslek seyahatlerinde en gerçek tercihleri yapmaları sağlamak gayesiyle tüm öğrencilerin yanında olduklarını, liseye geçiş, tercih ve yerleştirme periyodunda kendi öğrencilerinin yanı sıra imtihana giren tüm öğrencilere tercih danışmanlığı hizmeti sunacaklarını kaydetti.
More Stories
Kocaeli’de Boya Fabrikasında Yangın
Kocaeli’de Motosiklet Kazası: Yeni Manzaralar Ortaya Çıktı
Kurban Pazarında Fiyatlar Düşüyor